ДУШАНБЕ, 11 дек — Sputnik, Александр Хроленко. Вазорати дифоъи Русия барномаи озмоиши чархболҳои Ми-28НМ ва Ми-26Т2В дар шароити баландкӯҳ (зимистон) -и минтақаи Назди Элбрусро тасдиқ кард.
Ҳавопаймоҳо дар минтақаи кӯҳҳӣ, ки ҷараёнҳои гуногунҷабҳаи боду ҳаво ва тағйироти куллии баландӣ дорад, рӯзҳои душворро аз сар мегузаронанд. Бо вуҷуди ин, занҷири технологӣ ислоҳ шудааст; қаблан дар ин минтақа чархболҳои Русия Ансат ва Ми-171А2 озмуда шуда буданд.
Чархболи зарбазани Ми-28НМ дар қаламрави Сурия ҳамроҳии "собиқадор" Ми-24 аз озмоишҳои ҷангӣ бомуваффақият гузашт. Дар нерӯҳои фазонавардии Русия якчанд мошинҳо озмоиш мешаванд. Халабонони рус то соли 2028 100 чархболи нави Ми-28НМ - ро дастрас мекунанд.
Истеҳсоли пайдарпайи чархболи низомии Ми-26Т2В пас аз озмоишҳои давлатӣ аз авоили соли 2021 оғоз мешавад. Тарҳи дигари Ми-16 барои Вазорати дифоъ ва КҲФ таҳия мешавад. Нахустин намунаи чархболи вазнин, ки барои истифода дар манотиқи баҳрҳои арктикӣ пешбинӣ шудаанд, соли 2022 пайдо мешавад.
Ин великан дигар ба муаррифӣ ниёз надорад. Дар намунаи пешин Ми-26, ҳафт рекорди ҷаҳонии иқтидорро дар кӯҳҳо гузошта буд - дар ҷараёни амалиёти беназир барои интиқоли шикастапораҳои чархболи артишии Ми-8АМТШ, ки ҳангоми озмоишҳо дар қуллаи Элбрус (аз 5600 м баландтар) суқут кард.
Чархболҳои Mи-28NM ва Mи-26T2V дорои иқтидори назарраси содиротӣ мебошанд ва диққати мутахассисонро, пеш аз ҳама, дар кишварҳое, ки одатан ҳавопаймоҳои Русияро истифода мебаранд (мисоли Ми-28Е) ба худ ҷалб мекунад. Ми-28НМ нав имкон медиҳад, ки парки чархболҳо нав карда шаванд ва ҳамзамон муттасилии технологӣ нигоҳ дошта шавад.
Ғайр аз Русия, ки дар он 350 адад Ми-26 сохта шуда буданд, дар кишварҳои мухталифи ҷаҳон азимҷуссаҳои мотосиклронии "Роствертола" фаъолият мекунанд.
Супершикорчии шабона
Чархболи зарбазани ҷангии насли нав - Ми-28НМ аз Ми-28НМ на танҳо бо имкони зарбазанӣ ба ба ҳадаф расидан дар ҳамагуна обу ҳаво ва шабу рӯз фарқ мекунад.
"Танки парвозкунанда" бо як пойгоҳи беназири радарии дорои диди ҳамаҷониба, муҳаррикҳои тавонои сохти Русия, системаи идоракунӣ ва васоили муосири муқовимат бо мушакҳои мудофиаи зиддиҳавоии душман муҷаҳҳаз аст.
Бино бар хабари таҳиягари Виталий Шербин бо мушаки нави чархболи Ми-28НМ метавонад бе дохил шудан ба минтақаи ҷанг ҳадафҳои замниро нобуд созад. Мушакҳои чархболии "Хризантема-В", ки зӯртарин мушаки зиддитанкӣ дар Русия ба шумор меравад, ки қодир аст зиреҳпӯши 1,2 метриро нобуд кунад. Мушаки гуногунҳадафи "ҳаво - ҳаво" ҳанӯз дар сояи махфият боқӣ мемонад.
Ҳавопаймоҳои бесарнишин бо суръати паст низ дар доираи зарар мебошанд. Як чархболи баландсуръати ҳамла қодир аст нишонаҳои ҳадафро ба дигар ҳавопаймоҳо интиқол диҳад, ҳамчун як қисми ҳавопаймои хатти фронт амал кунад, дар амалиётҳои махсус амал кунад ва гурӯҳҳои разведкавиро дар масофаи дур аз хатти пеш (пушти хатҳои душман) дастгирӣ кунад.
Чӣ гуна афсонаҳои тавоноии “Байрактар”-ҳои туркӣ дар Қарабоғ пайдо шуданд
Нашриёти Forbes аз суръат (300 км / соат) ва доираи истифодаи ҷангӣ (450 км) -и нави Ми-28НМ, иқтидори борбардорӣ (2300 кг) ва аз ҳама муҳим, ҷойгир кардани мушакҳои навъи "Тсиркон" хеле нигарон аст. Ва ин охири кор нест. Навсозӣ тамоми системаи иттилоотии ҷангиро дар бар гирифт.
Маҷмӯаи дуввуми назоратӣ дар сурати осеб дидани яке аз аъзои экипаж, зинда мондани мошинро ба таври назаррас афзоиш медиҳад. Кабинаи Ми-28НМ аз тирҳои зиреҳдор (снарядҳо) -и калибри то 20 мм боэътимод муҳофизат шудааст.
Муҳаррики нави "шикорчии шабона" (ВК-2500) барои кор дар доираи васеи ҳарорат (дар тамоми ҷаҳон) мутобиқ карда шудааст, ки системаи такмилёфтаи идоракунии автоматӣ ва муҳофизат аз сӯхторро дар бар мегирад, ки бехатарии парвозҳоро баланд мебардорад, нигоҳдорӣ ва нишондиҳандаҳои техникиро беҳтар мекунад.
Иқтидор ва мӯҳлати истифодаи он то таъмири якуми асосӣ ба таври назаррас афзудааст (аз 2000 то 3000 соат / давра). Чунин силоҳ пешсафии Русияро дар технологияи мудофиа таъкид мекунанд ва сарҳои гарми "шарикон" -и Ғарбро сард мекунанд.
Бартарии дидашаванда
Чархболи ҳарбии васеи вазнини Ми-26-и Русия, бузургтарин ва тавонотарин дар сайёра мебошад. Намунаи навтарини Ми-26Т2В бо имконияти истифодаи шабонарӯзӣ, авионикаи муосир ва иқтидори борбардорӣ то 25 тонна (максималӣ то 56 тонна) фарқ мекунад. Парвоз 800 км бо суръат то 270 км / соат, дар баландӣ то 4600 метр. Аналогҳо нестанд ва ба зудӣ пайдо нахоҳанд шуд.
Чархбол барои интиқоли десантчиён бо силоҳ ва таҷҳизот (82 нафар), интиқоли мол дар дохили фюзелаж ва дар фалахмони беруна пешбинӣ шудааст. Муҳаррикҳои Ми-26 дастгоҳҳои муҳофизаткунандаи чангро доранд, ки дараҷаи тозакунии ҳаво то 70% -ро ташкил медиҳад, ки барои кишварҳои Ховари Миёна, Осиёи Марказӣ ва Африка (кор дар шароити ғубор имконпазир аст) моҳиятан муҳим аст.
Чархболи Ми-26Т2В-и нав бо низоми дифоъи десантии Витебск ва системаи аэробатикии рақамӣ муҷаҳҳаз аст. Таҷҳизоти радиоэлектронӣ имкон медиҳад, ки ба таври худкор дар масири парвоз, ба нуқтаи додашуда равед ва ба фурудгоҳҳои асосӣ ё иловагӣ баргардед.
Андозаи кабинаи ҳавопаймо ва иқтидори борбардории Ми-26 имкон медиҳад, ки таҷҳизоти ҳарбӣ ва бор барои дивизияи мотордор интиқол дода шаванд. Бахши боркаш, ки андозааш аз 12 м то 8,25 м аст, ба осонӣ мошинҳои калонро ҷоё медиҳад. Вазорати дифоъи Русия ният дорад, ки ҳадди аққал 10 адад аз ин мошинҳоро харидорӣ кунад.
Чархболи Ми-26 барои ҳалли як қатор вазифаҳои ҳарбӣ ва шаҳрвандӣ асбоби универсалӣ мебошад. Ба рӯйхати модификатсияҳои ҷолибтарин: Ми-26МС - чархболи тиббӣ бо таҷҳизоти мувофиқ, Ми-26ТЗ - танкер бо зарфҳои иловагии сӯзишворӣ барои пуркунии сӯзишвории чор ҳавопаймо, Ми-26ПП, Ми-26NEF-M, Ми-27 ворид мешаванд.
Сарҳади "гарм" - и Тоҷикистон: оё мешавад ба сулҳи Афғонистон эътимод кард
Пештар амрикоиҳо қобилиятҳои беназири Ми-26-ро дар амал санҷида шуд. Дар ҷараёни маъракаи Афғонистон, тирамоҳи соли 2009, чархболи Chinook CH-47 зери оташи Толибон ба таври изтирорӣ фуруд омад.
Ва халабонҳои амрикоӣ натавонистанд бо истифода аз ҳамон мошин ӯро тахлия кунанд. Ми-26-и ширкати нақлиётии Русия ба осонӣ CH-47 (12 тонна) -ро бардошта ба пойгоҳ дар масофаи 110 км "бурд". Албатта, ин рекорди байналмилалӣ нест. Рақобати технологӣ дар фазои атроф нест ва дар оянда мушоҳида нахоҳад шуд.