Дар ин асар унсурҳои ғазаби реги гарм ва боди сӯзон, ки онҳоро борони сеҳрнок ором мекунад, бо забони ҷаззоби рақс интиқол дода мешавад. Балети муосир аз рӯи силсилаи афсонаҳои "Ҳазору як шаб" таҳия шудааст.
"Мотивҳои шарқӣ ба ин ё он тарз дар бисёре аз намоишҳои ман мавҷуд буданд, аммо худи ин идея дар сафари ман дар Бейрут дар соли 2004 пайдо шуд" гуфт Сергей Рейник, балетмейстер, роҳбари бадеии театри балети ба номи Евгений Панфилов.
Намоишнома, костюмҳо ва ороишоти саҳна дар тӯли 12 рӯз омода шуданд - ин амале, ки сазовори шомил шудан ба китоби рекордҳои Гиннес мебошад. Ҳатто барои театрҳои пешрафтаи Аврупо ин миқдор кор одатан 3-4 моҳро дар бар мегирад.
"Ман аз намоиш хеле хурсанд шудам! Забони зебои рақс эҳсосоти тӯфонӣ, ҷустуҷӯи муҳаббат, умед ва ноумедӣ, ҳавас ва ҳасадро нишон медод. Балетмейстер ва сарояндагон тавонистанд дили ҳақиқии Шарқро дар саҳна таҷассум кунанд, браво!" - гуфт Азиза Умарова, корманди як созмони байналмилалӣ дар Душанбе.
Балетмейстер Сергей Райник раққосаҳои тоҷикро бевосита мешиносад, зеро мактабҳои балети Перм ва Душанбе анъанаҳои қадимаи ҳамкорӣ доранд.
"Ман шогирдони мактаби моро аз Тоҷикистон пайгирӣ мекунам ва мехоҳам ҳайати худро васеътар кунам. Сарояндагони пешқадам ҳамеша масъулияти баланд доранд", - мегӯяд устоди рақс.
Чунин муваффақияти барҷастаи намоиш бидуни саъйи ҳамҷояшудаи коллективи дӯстонаи Театри опера ва балети ба номи Садриддин Айнӣ, Маскав ғайриимкон буд.
Ба гуфтаи Сергей Рейник, ӯ ният дорад моҳи май ба Душанбе баргардад ва лоиҳаи наверо муаррифӣ кунад.